Om

Translate

lördag 21 mars 2015

Bläckfiskar & bajskorvar. En upp o ner vänd dag.

Ja, det känns som en upp o ner vänd dag. Nattens sömn blev avbruten alldeles för många gånger för att den här dagen skulle kännas som en normal dag. Jag har tagit mig igenom den timme för timme. Snart får jag sova igen. Tack o lov.

Det har ändå varit en dag fylld med många guldkorn. Dom brukar vara de dagarna, en treårings fantasi och kärlek är svår att värja sig mot.

Några sköna kommentarer under denna dimmiga dag:
-Alvin river ryggen mot bordet och utbrister; "Aj aj, aj, nu har jag har fått ryggskott"!

-När vi pratar om att ta bussen till Liljeholmen, en alldeles lagom utflykt denna trötta dag, kommer Alvin med en strålande idé; "Men mamma, annars kan vi ju åka luftballong". Det föll förstås på att det var snö ute..

Alvin beslutade sig denna dag för att inte sova middag. Mycket lägligt efter att ha vaknat 05:00.
Note to self: Berätta inte för Alvin kvällen före om allt roligt vi ska hitta på och om allt godis vi ska äta nästa dag!


Snön föll över Västertorp igår och under natten. Vackert.
Men visst får det gärna bli vår istället.



Dessa två..


Väl inne åkte fingerfärgen fram!


Färgen började kletas på papper, för att fortsätta kletas in över hela kroppen.


Väl efter duschen avrundar vi kvällen med att måla bläckfiskar & bajskorvar.
Alvin är mycket koncentrerad.
Jag är så glad över att han tycker så mycket om att måla.
Det ligger i släkten att vara kreativ, både min farmor och morfar var duktiga på att måla.


Nu har Alvin somnat på två röda sekunder. Det vankas räkor, vitlöksbaguette och ägghalvor med lax.
Det firas lite grann i kväll att jag har fått nytt jobb. Med bubbel o brasa förstås!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar