Om

Translate

onsdag 18 mars 2015

Behind the scenes

Jag har vid detta laget flera utkast. Blogginlägg som påbörjats och som tiden inte räckt till för att avsluta. Jag har somnat i läggningen, varit på yoga.. och börjat mitt nya jobb!


Så här har det, oredigerat, sett ut på bloggen. Behind the scenes.

(Skrivet tisdag eftermiddag i hopp om att få ut helgens blogginlägg!)
Igår efter att jag jobbat mina första timmar på nya jobbet (hurra!) satte jag mig i kökssoffan, njöt av solen och skrev några rader.
Jag skrev om en helg fylld av upplevelser..

I lördags jobbade jag sista dagen i musikaffären. Jag fick blommor, tårta och ett uppskattningsbrev. O massa kramar förstås. Det var fint. Fint att få ett bra avslut med känslan av att jag är på väg mot något ännu bättre. Just nu är jag där jag vill vara. Med dom orden sagt vill jag även säga att det var precis så jag kände när jag började i musikaffären. Att det var rätt just då.


Med blommorna i famnen begav jag mig till Tjoget vid Hornstull för att möta upp några vänner och dricka bubbel. Vi gick vidare till en 40-års fest där det bjöds på god mat, tårtbuffén från himmelriket och dans. Ett skönt avslut på denna annorlunda lördag.



Långholmens folkhögskola




I söndags packade vi matsäck och åkte till skogen. Grillade korv och byggde ett torn av kottar. Inte helt enkelt faktiskt!





Sen planterade vi tomater, persilja, gurkor och blommor. Vår lya är nu fylld med krukor av odlingar och blommor. Känns som ett växthus när solen strålat in genom fönstren i dagarna 3.






Och DÄR var det god natt igen! 
Sweet dreams.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar