Om

Translate

onsdag 7 november 2012

En alv blir ett




Idag, den 7 november 2012, fyller vår Alvin 1 år. Fantastiskt! Hur hände detta??
Nyss satt jag ju där med min stora mage och undrade varför han inte kom.. ja vi gick över två veckor och det var dom längsta två veckorna i mitt liv. Jag blev även lite sårad över att han inte ville komma ut och träffa oss.. som att det var hans val att ligga kvar där i en liten säck !




På Skansens backar vandrade vi utan resultat.. var är du??

Så efter ett besök på bästa indiern "Ellora" satte det igång.. i bilen på väg hem kom första värken. Sen gick det undan, bokstavligt talat; ambulans till BB, öppen 8 cm, 2 timmar senare: ALVIN! Och JA jag var förstagångsföderska och JA vi lyssnade på rådet; "åk inte in för tidigt, då skickar dom bara hem er"! (tack o lov TENS apparaten, ingen tid för bedövning där inte)

Första bilderna..



Det är mycket roligare att ha barn än vad jag trodde. Det är inte heller så jobbigt som jag trodde. MEN (yes det finns ett men) tröttheten.. Jag har då aldrig kunnat föreställa mig denna trötthet. Jag har nu inte sovit en hel natt på över ett år.
Persson sa härom dan.. "hm, jo jag har känt så här en gång...i tonåren när vi spelade dataspel och man skulle vara vaken flera dygn i sträck..jag klarade tre dygn.. SÅ känns det"!! Så det är därför vi är koko nu för tiden. Det och bara det.. 

Men.. bara av att se in i dessa ögon, smittas av ett av hans leenden.. då spelar ingenting någon roll!













Det står någonstans (ja antagligen i bibeln) att Gud älskar (räknar) varje litet hårstrå på var och en av oss.. Nu tror väl INTE jag att jag är Gud, men jag kom att tänka på det där när jag funderade över den  oerhörda kärleken jag känner för min son, att SÅ känner ju jag! Jag älskar allt med honom, från minsta lilla nagel till hans värsta temperament. Det är helt underbart, väldans jordnära och lugnt. MEN: (!) 

På Alvins allra första födelsedag idag tänkte vi åka till Skansen. Jag vet inte om det var en nattdröm eller en vakendröm, men en krokodil åt upp Alvins ena hand. Jag hakade upp mig i drömmen när jag skulle komma på den bästa/värsta svordomen för denna känsla att skriva i min statusuppdatering på Facebook. (?Koko?)
HELVETE. FAAN, DETTA ÄR INTE SANT. TA MIG UR DENNA MARDRÖM och vips så var jag ute ur den. Ja, såklart att det måste varit en nattdröm! Eller..? Kärleken (o sömnbristen) sätter sprätt på de värsta (och totalt omotiverade) tankarna.
Tur att vi inte åkte till skansen idag utan till en 4H gård istället. Och NEJ kaninerna kan inte hoppa över 1,5 meter högt stängsel och bita Alvin.. pust!

SÅ...idag. Vi började med ett tänt ljus, ett paket och "ja må han leva" på sängen


Han blev så himla glad!

Vi fortsatte med fler paket..


Sen gjorde vi pannkakstårta!


Jag lär mig filma och fota samtidigt när pappa p tände ett tomtebloss.




Vi slöt cirkeln genom att äta på bästa indiern.

Far & son leker trollen från Bamse i trollskogen. Såklart!




Godnatt världen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar