Om

Translate

onsdag 14 november 2012

Härmed...

...portar jag mig själv från Beyond Retro. Det går inte längre, jag har barn nu, måste agera vuxet.. och jag gör för många fynd vilket kommer ruinera mig!!
Förr kunde jag vandra omkring i affären, titta på klädställning efter klädställning, och hitta klänningar till fyndpris. Det var bara det att dessa "fynd" kasserade jag snabbt igen och ställde mig ofta frågan: "Hur tänkte jag här, varför i hela världen köpte jag denna klänningen??"

Numera går jag till en klädställning only, den med de finaste klänningarna som därmed också är de allra dyraste. Det är de som blir "stickarounds", år efter år. "Cry once.."

Så, härom dan så hittar jag en fantastisk klänning...nej, jag tillät mig INTE ta kort på denna skönhet, utan bet mig i tungan och gick snällt men bestämt ut ur affären. Utan att vända mig om.
Okej, 720 kr för en klänning är inte så mycket pengar, men när fynden ramlar på varann..

Jag gick hem, knappade fram ebay, vips hittade jag en klänning för 280:- (inkl frakt)
Den är inte lika speciell. Inte lika unik. Men, den kommer passa till såå många fler tillfällen.

Här är den och jag är nöjd. Samvetet är snällt och i natt sover jag som en kung. Eller drottning. I alla fall fantastiskt. (utan att drömma om den andra klänningen. NEJ!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar