Om

Translate

fredag 23 november 2012

Kloka gummor

När sommartid blev vintertid flyttade hela samhället fram sig en timma.. alla förutom min son. Sen den natten har det varit upp och hoppa vid 05:00.. masa sig upp ur sängen, sätta på kaffet, försöka att inte somna till barnkanalen.. Det är väl bara så det är, att man måste upp när ungen vill upp, trodde jag.
Tills jag vikade på en förskola och hade lunchrast tillsammans med en kvinna som snart skulle bli 60 bast. Tack o lov för henne- "åh, jag har aldrig gått upp så tidigt med mina barn, jag är för morgontrött".
Va, ja vem fan är inte morgontrött kl 05:00! "Men vaddå, hur gjorde du då, gick de upp själva eller..näe?!"
"Jag var en tråkig mamma, låg kvar i sängen, till slut tröttnade de och somnade om" sa hon.

Alltså, det här kanske låter konstigt, men jag har aldrig hört någon göra så. I tidningen Mama så verkar alla mammor gå upp supertidigt, ha bakat en kaka när klockan är 07:00 osv.. Men förr i tiden, då gick man inte upp inte, nej då fick man vara morgontrött..ha ha revolutionerande!
                                             

                                                                                                                           

 Så här såg det ut kl 05:00, han låg utslagen i mitt knä..                                                                                                 



Så, nu har jag infört detta hemma. När tuppen vaknar strax efter 05:00 så lägger jag tillbaka honom ner i sängen, säger att "det är fortfarande natten barn, ta du och somna om", det blir lite arga tårar och sen "hokuspokusfillijokus" Zzzzzz. Tada! Det gick! En hel timme till sover ungen, som också han mår mycket bättre nu när han är piggare och gladare.

Tack för kloka gummor från förr, och ut med curlande nutidsmammor!


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
 Efter!


                                                                                                                   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar