Om

Translate

lördag 3 november 2012

Min bänk

Min bänk ser inte mycket ut för världen. Den står där, genom alla årstider, regn & rusk, snö, sol och storm. När jag var mammaledig så gick jag ut med Alvin VARJE dag, i vilket väder det än var. Jag tror att frisk luft är den bästa medicinen och håller baskiluskerna borta.


Jag satt här och läste medans Alvin låg i vagnen bredvid och sov. Jag hade med mig kaffe, inredningstidningar, pocketbok, ibland min dator, frukt, ibland köpte jag med mig en kanelbulle, jag lyssnade på musik, skrev texter och fantiserade om det mesta.
En gång stannade ett äldre par och sa vilket fint sällskap jag hade och pekade bakom mig. Jag vände mig undrande om och såg ett rådjur ligga och mysa strax bakom mig! Undrar hur länge det hade legat där..

Jag blir alltid varm i hjärtat och glad i själen när jag går förbi denna bänk. Min bänk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar