Om

Translate

fredag 21 november 2014

Avundsjuka & skamfiltar

Igår sa en kompis till mig att hon ofta känner avundsjuka, och sen var det som att hon lade en filt av skam över sig.

Att känna avundsjuka ses ofta som något skamligt, en dålig känsla. Jag ser det inte så.

Jag ser avundsjuka som en kompass. Avundsjuka talar om för mig vad jag vill.
Jag känner tacksamhet för avundsjukan som visar mig vägen. Samtidigt får jag tycka att någon annan har lyckats skapa något bra för sig själv, jag blir inspirerad. Och jag vet att jag också kan skapa det jag blir avundsjuk på om jag vill. Det är ju bara positivt!

En liten tanke så här på fredagsmorgonen jag ville dela med mig av.
Ut å var avundsjuk nu och skapa idéer inför framtiden!

(Hej då till skamfiltar)


(Bild från Majkenhood)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar