Om

Translate

söndag 16 november 2014

I lugn takt

Idag har jag valt att vakna långsamt. Jag förvånade faktiskt mig själv med det, jag som var så bestämd över att gå på morgonpasset "De fem tibetanerna" i den mysiga yogasalen med stjärnhimlen här på Asian spa.

Det här att vakna upp sin egen takt, det händer inte ofta med en tre-åring i hemmet vill jag lova.
Så, jag drog mig ett slag i sängen, sträckte ut varenda liten muskel i kroppen, bunkrade upp kuddarna och bläddrade i en tidning.
Sen bryggde jag kaffe, läste lite bok och nu sitter jag i sängen (sängen från himmelriket!) och skriver. Kroppen är tung efter gårdagens yoga och massagebehandling. Här är helt fantastiskt, jag älskar de varma vattensängarna, fotbadet och de varma källorna. Ljusterapirummet är också himla skönt att ligga i.
Snart är det frukost. Sen kommer vi bada ångbastu, ta ett sista dopp i källorna innan bilen styr tillbaka mot Stockholm.




Avslappnad och insmord med olja. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar