Om

Translate

måndag 3 november 2014

Yoga, natur, spabad o brasa!


Igår började jag dagen med att stå still och andas, känna in kroppen och justera hållningen. Så mycket kraft o energi man kan få bara av att stå still, vara närvarande och få balans i kroppen. Det är skillnad på axlar som hänger framåt- vilka mina oftast gör- och att ha bröstkorgen som en sköld framför sig och ett fritt flöde av syre som flödar in och ut genom kroppen. Jag är helt lyrisk över hur bra yoga är!
Eftersom jag lämnade tankarna utanför yogasalen, var jag som ett tomt skal. Jag fylldes med nya friska, pigga tankar. De kom helt naturligt genom rörelserna som gav nytt syre till varje del av min kropp.
När jag klev ut ur yogasalen och in i dagen var min glädje djupt förankrad, orubblig.

Yoga, natur, spabad o brasa- det innehåller en helg jag älskar!
Vi har Halloweenbusat i häxhatt, tänt ljus i skymningen på alla helgona, jag har morgonyogat och vi har grillat korv på Skansen. Inte så tokig helg alls.
Jag fick en Lanolin ägg-tvål och en badborste av Per på Skansen som jag invigde när vi kom hem i ett lååångt bad. En spastund inför nästnästa helg då jag är bjuden på spa i Varberg. Längtar!


Varje ljus är någons tanke på någon som gått vidare. 
Vackert.



Bilarna slog visenterna med hästlängder.



Alvin slocknade och vi drack kaffe i vackra gamla porslinskoppar på en innegård. Vi njöt av att fortfarande kunna sitta ute.




Att ta sig tid.



Drack nypressad äppeljuice i badet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar