Om

Translate

onsdag 26 november 2014

Smygstarten

Nu är den snart här, den efterlängtade julen. Snön däremot låter väntas på sig. Åh, vad jag längtar efter de vita små flingorna..
Idag har istället dimman legat som ett tjockt täcke, hela dan. Jag har jobbat hemifrån, och brasan har brunnit konstant. Det behövdes för att göra denna syssla lite mer upplyftande..


Papperssortering.. suck!



På söndag är det 1:a advent och den årliga julmarknaden i Västertorpsskolan. Både jag och Per är barnsligt försälskade i julen, och vi är nu som som två förväntansfulla barn. Alla julsakerna är förstås redan upplockade från källaren. På söndag smäller det, då ska hemmet pyntas. Ser sjukt mycket fram emot det!

I kväll har jag smygstartat med att göra glögg. Sockerfri och sötningsmedelfri. Fast jag toppade den med lite honung.
Jag kommer att fortsätta experimentera, så när jag uppnått bästa möjliga resultat delar jag förstås med mig av det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar