Om

Translate

måndag 24 november 2014

Mission accomplished

Idag begav jag mig till en av de bästa secondhand affärerna - Myrornas i Skärholmen. Den är så stor att man gör bäst i att skriva en inköpslista innan man träder in genom dörrarna. Annars riskerar man att komma hem med ett helt släp med grejer. Men det kanske bara gäller mig..

Jag hittade i alla fall vad jag letade efter. Julgardiner till köket och så sprang jag äntligen på den hylla jag sett för mitt inre i ett år. Hurra!




Sydda och broderade av någon kreativ själ därute eller där bortom.


Sådär mot kvällningen hittade jag ett recept på glutenfritt bröd utan en massa kokos och mandelmjöl.
Mandelmjöl gör sig bäst i kakverk tycker jag (blir rätt gudomligt gott faktiskt), och kokossmak i bröd…njae.



Medan brödet gräddades i ugnen satt jag på golvet med datorn i knät framför brasan och förberedde mig inför ett möte.
Här sitter jag ännu, fast med té och nybakat bröd.
Brödet? Heeelt ok. Det kommer nog aldrig att smaka som brödet jag är uppvuxen med, det är väl bara att vänja sig I guess. Så är det ju också fritt från både socker och gluten. Känns som om jag kommer vänja mig snabbt. 


Receptet kommer förresten härifrån.
Nu fortsätter sökandet efter gott bröd gräddat i låg temperatur, helst 110 grader. Funkar det? Anyone?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar