Om

Translate

tisdag 17 februari 2015

INTE!

Men åhhh!
Att ta på Alvin kläder, eller rättare sagt att få honom att ta på sig sina kläder, har länge varit en kamp. Det har varit sjukt tråkigt att varje morgon behöva tjata och tjata.. Tror varenda förälder känner igen detta.
Så testar jag det enklaste knepet och tar mig för pannan- varför har jag inte testat detta tidigare:

-Alvin, du får inte ta på dig byxorna. Nej, jag sa inte. Hörru, inte ta på dig byxorna. Onej!
-Du får i alla fall verkligen inte ta på dig tröjan också. Neej, jag sa inte. Onej!
-Nu får du inte gå ut i hallen och hämta overallen och ta på dig den själv. Nej, jag sa ju inte. Det får du inte. Onej!
Så är han klädd för dagen på tio minuter!

Nu är det plötsligt hur kul som helst att ta på sig kläderna, Alvin bubblar av skratt.
Så enkelt. Hoppas det håller i sig lääänge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar