Om

Translate

måndag 16 februari 2015

kärlekspilar & skitdag

Okej, det här var en skum dag. En sådan där dag när det ligger ett lock över tankarna och det liksom inte riktigt går att hitta ut. När tankarna bara far runt och aldrig stannar upp och klibbar ihop sig till en smetig gröt.. ungefär. Det är skönt att den här dagen går mot sitt slut.

Jag ska inte försöka peppa mig till att tänka inspirerande tankar, läsa något som skingrar tankarna eller börja städa garderoben för att slippa tankarna.
Nix, jag har tänt ljus, bäddat ner mig på schäslongen och ser säsong 4 på Girls. Precis vad jag behöver, bara slappa. Slappa och släppa. Jag behöver inte göra någonting. I morgon är en helt ny dag.

Igår var också en dag. Minsann. Vi gjorde en miniutflykt, tog en promenad på Trekanten och fick upp ögonen för den braiga skridskobanan. Nästa gång åker vi skridskor och tar med en termos med varm choklad!


Förresten, igår satt Alvin bredvid mig på soffkanten. Så tittade han på och sa: "Mamma, jag älskar dig". 
Bara sådär.
Han skjuter kärlekspilar i mitt bröst.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar