Om

Translate

fredag 20 februari 2015

språngbräda

Det här med dåliga dagar. Jag tänker att det inte är så dumt att dom finns. Att dom egentligen är rätt så bra, dom där skitdagarna.
Efter måndagen som var en riktigt skitig dag för mig, mår jag så himmelens bra!
Den hemska dagen blev en inspiration för mig att ställa in mitt sikte igen, att fokusera mina tankar på bra, positiva saker. Vända skutan åt rätt håll så att säga.
Så jag tänker att de dåliga dagarna på så vis är välsignade, att de blir som en språngbräda framåt.
Att lära av skitdagar, och istället skapa riktigt bra dagar.

I musikaffären där jag jobbar har jag haft underbara möten med människor de senaste dagarna. Möten som har gått in på djupet. Både med vänner och med okända. Där glädjen och kärleken efter att verkligen ha mötts, varit överväldigande. Det är bara ett konkret resultat av mitt nya fokus.
Oh happy days!
Därför är jag så glad över de dåliga dagarna. För då vet jag att jag har möjlighet att göra ett jättesprång mot dom bra dagarna som bara blir bättre och bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar