Om

Translate

torsdag 12 februari 2015

Om det jordiska

Från förra inlägget inre vyer till yttre vyer. Ingen rolig syn faktiskt, jag har fått vad jag tror är en inflammerad hårsäck i armhålan. Eller en inflammerad talgkörtel. Vad vet jag.
I morgon kl 09.15 får jag veta. Och behandlas. Urk, tänker att det kommer kanske göra rätt ont.
Någon som har erfarenhet?
Jag visar av respekt ingen bild på denna lilla knöl. Även om intresset måste vara ofantligt stort.

Det, och capo-testet jag genomförde på jobbet idag har varit de mest spännande elementen denna dag. En händelserik dag vill säga.
Capo - capotasto - capodaster - barréklämma - kärt barn har många namn.
Jag testade capos till både stål och nylonsträngad gitarr.
Ett tips för den som spelar gitarr, är nyfiken och ännu inte vet vilket capo som är överlägset bäst (enligt mig och 3 kollegor som fick lyssna) SHUBB!!
Klangen är oerhört mycket bättre. Skillnaden är förvånande stor. Jag är lite lyrisk över vilken oerhörd skillnad det faktiskt är mellan de olika caposarna.. capodastrarna.. capotastosarna. (knut på tungan)
För den som inte spelar gitarr och tycker att informationen är helt överflödig, tänker jag att man kanske känner någon som spelar och att man nu vet vilket capo man ska köpa i present.

*Jag jämförde med Kyser - 2:a plats, Nashville - sämre på nylonsträngad än på stål, Supreme - ok, G7th Newport - ok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar