Om

Translate

torsdag 14 maj 2015

Och odlingen fortsätter..

Att göra utflykter är något vi älskar. Antingen tar vi med oss egen fika och kanske grillen till någon närliggande sjö. Eller så åker vi till något naturnära café, kanske ett gammalt slott eller mysig herrgård.
I morse hittade jag bästa bloggen för vårt ändamål- Robbans bästa! Kanske inte låter så mycket för världen, men det är en perfekt fikablogg. Massa bra tips, bra struktur och fina bilder.


Eftersom Alvin precis har tillfrisknat valde vi bort den planerade fiskeutflykten och åkte till Zetas handelsträdgård i närheten istället. En alldeles lagom utflykt för mysfika och inspiration.




Vi köpte smultronväxt och frön; morot, basilika och spenat.


Alvin var förstås med och petade ner fröna i jorden.


Jag använde en trasig förvaringslåda till morötterna. Perfekt återanvändning. 


Jag gjorde en glad upptäckt idag också. Precis som jag tänkte slänga bort den gamla orkidén som stått länge utan något livstecken, såg jag att det börjar komma nya kvistar. Hurra, första gången jag får en orkidé att blomma om. Hoppas hoppas..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar