Om

Translate

lördag 2 maj 2015

tick tack tick tack

Att något så trivialt som att måla naglarna och samtidigt dricka en kopp kaffe kan skänka en sådan njutning.
Jo, hur det kan gå till kan jag berätta.
Det kan uppstå efter att, ända sen en slog upp ögonen i morse,  fyra personer- (tre vuxna och en tre-åring) sprungit amok i lägenheten. De har packat, skyndat, letat, tjatat, stressat, undrat, frågat, för att till slut ha fyllt en hel stadsjeep med pinaler till dagsutflykten.
Nu när tystnaden har fyllt lägenheten och det enda som hörs är klockan som tickar och några fåglar som leker utanför fönstret, känns även den stickande lukten av nagellacket som en njutning.
Det enda spåret efter morgonen är hjulspåren på parkeringen och efter ett uns av tvekan i mitt bröst är jag ändå övertygad om att jag tog rätt beslut.
Jag valde en dag på stan med min vän Elina framför fiskeutflykten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar