Om

Translate

lördag 23 maj 2015

Partaj

Idag när jag långsamt slog upp mina ögon sken solen in mellan gardinerna och dagen hade börjat utanför.
Det var med en lite egendomlig känsla jag klev upp till en alldeles tom lägenhet.
Jag slog ett öga på klockan i köket: 10:45. Va?

Igår firades det med middag för min vän Anna på Bistro Bananas på Skånegatan. Vidare till Kvarnholmen där vi gick vilse efter att ha blivit avsläppta av taxin som inte hittade adressen.
Till slut kom vi fram till konstfesten/vernissagen på Makaroni. En fest där alla dansade, såväl barn som pensionärer. I en lokal fylld med konst & musik. Högt i tak & många leenden.

Så idag fortsatte festen så fort jag klivit ut genom dörren. Alvin kom och drog med mig mot lekparken. Han ville visa alla sniglar han sett i skogen. Men så långt skulle vi inte komma. Vi fastnade i lekparken. För minsann, där hade hyresgästföreningen ställt till med brakfest. Där var livemusik, korvgrillning, hoppborg, ponnyridning, popcorn, kaffe, ballonger och alla Alvins kompisar. Med sina trevliga föräldrar.
Det blev en heldag med utelek & hemmahos häng.

2 fester - det bästa av två världar <3

Nu i kväll njuter jag av att landa mjukt i soffan med ett rum fyllt av tända ljus. Jag önskar er alla därute detsamma. Heja Sverige!



På dansgolvet



Lycka


Bästa lekparken - Lugnet


Så här såg det ut senare på eftermiddagen. Alvin somnade med sin ballong.


Puss & god natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar