Om

Translate

söndag 3 maj 2015

söndagkväll

Så vart det kväll och även denna helg går mot sitt slut.
Det har varit en fullsmockad helg!
Vi firade valborg med våra grannar som har barn i samma ålder. Vi grillade korv på innergården och svärföräldrarna som kom ner från Dalarna på besök hann få sig en korv precis innan elden slocknade.
Morgonen efter åkte vi på en förlovningsfest som var indelad i tre sjok. Vi var med på den mest barnvänliga festen som började 10:00. Alldeles lagom med lek och sconesbak för att sedan fortsätta dagen tillsammans med svärföräldrarna.
I lördags tackade jag nej till en dagsutflykt i naturen -händer inte ofta- mot en dag på stan. Jag och fina Elina strosade runt, fikade, provade onödiga kläder och jag köpte nya tygremsor till mina blåa oljelampor. Vi trotsade regnet och hade en riktigt mysig dag på stan.
Jag hann t.o.m med en liten stunds gitarrspel innan hela gänget ramlade in från dagsutflykten med två stora regnbågar! Per rökte en utav dem på kvällen och det blev gudomligt gott.






Per hade med sig blåbärsris hem till mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar