Om

Translate

torsdag 25 september 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Att vara en kreativ person med lite tid är inte helt enkelt. När kreativiteten bara fortsätter att växa o växa  inombords och utloppet av den inte är tillräckligt…gaaaah!!

Jag har upptäckt små hål i mina kläder under den senaste tiden. När jag hittade min himmelsblå kashmirkofta med tre hål fick jag nog! Vad är det för djur som tuggar mina kläder- jo pälsängrar. Jag hittade små larver i lådorna. Fy.
Så jag hängde ut alla klänningar på vädring på balkongen och bokade en tvättid nere i tvättstugan. Vi har tvättmaskin i lägenheten, men i husets tvättstuga kan jag tvätta tre maskiner samtidigt och det behövdes. Och fler ändå.. Jag tar chansen att rensa ut kläder!

Det är väl i stort sett vad den här dagen har gått ut på. Tvätta!
Jag har skurat ut alla lådor i den gamla byrån vi har i sovrummet och lagt presentpapper i botten på dem. Varför gjorde man så förr, nån som vet? Jag lade pappret i botten pga att jag inte ville lägga kläderna direkt på det starka rengöringsmedel jag använde.




En balkong full med klänningar


Idag har vi har rea på 4sound. Vi skulle starta igång 12:00 men någon person som hade beslutat sig för att den ville ha pengar utan tjäna dem, hade lämnat en bomb efter sig.
Så jag och en jobbarkompis har haft en annorlunda jobbdag idag i väntan på att få komma in i affären- det var avspärrat.
Vi har druckit kaffe och shoppat skivor på Pet Sounds. Ja, något ska man ju roa sig med!



Jag köpte en countryplatta och fick anledning att äntligen koppla in vår vinylspelare här hemma.


Nu har jag tänt upp lägenheten med levande ljus, lyssnar på ljuv gammal country och njuter av tanken på alla mina rena kläder i byrån!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar