Om

Translate

söndag 21 september 2014

Kalasdagar

En söndag med blixtrar och dunder utanför fönstret, det förgyller en skrotsöndag då vi hade tänkt göra ingenting. För vi har haft några riktigt fina dagar fyllda med aktiviteter, och då är det viktigt (o skönt) med en återhämtningsdag. I dagens samhälle när det händer så mycket hela tiden, tror jag att det är extra viktigt att ha en dag i veckan då man får göra ingenting. Kanske t o m ha lite tråkigt. Det tror jag på!

Idag sov Alvin lunch i över två timmar. Jag lade mig på soffan och såg en intervju med Paolo Coelho från Opra's "Super Soul Sunday." Den handlade om hans bok "Alkemisten" vilken är en av de bästa böckerna jag läst. Den inspirationen!
Jag rörde mig inte ur fläcken förrän Alvin vaknade igen.



Sommaren bara fortsätter här i Stockholm, underbart!
I torsdags träffade vi upp busgänget Folke, Ingrid, Sonja, Jonas och Annika på Gröna Lund. Alvin fick åka karusell för första gången i sitt liv och han älskade det förstås!
Han är i lagom ålder för att föräldrarna ska våga åka med..

Båten till Djurgården är en attraktion i sig.


Bus föder bus




En dag som hämtad ifrån Juli



Slänggungan åkte jag en gång - kommer aldrig någonsin att göra om det. Burr!



Busgänget




I fredags var Alvin ledig från föris. Då fick han gå på bio för första gången!
Per o Alvin såg Flygplan 2 tillsammans med kompisarna Aron o Fredrik.
Jag mötte upp fyra glada killar i Nytorget efteråt.


19 september?!!

Jag "råkade"träffa min vän Anna på väg till nytorget. Vi satte oss på en uteservering och njöt en stund av lugnet innan pojkarna kom.


I lördags jobbade jag i musikaffären medan Per o Alvin åkte till Nyckelviken på utflykt. Alvin fick hoppa i hoppborg för första gången.
Det har varit tre kalasdagar för Alvin; Gröna Lund, bio och hoppborgen.

Dagens regnväder med blixtrar, åska och hagel som studsade in genom fönstret var också en spännande upplevelse förstås. Att sen vada omkring i de stora vattenpölarna i full regnställsmundering, det var heller inga dåliga grejer. Ja, tänk vad en "göra ingenting-dag" kan bjuda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar