Om

Translate

söndag 28 september 2014

Morgonens smoothie

Jag har äntligen blivit inspirerad att göra smoothies på morgonen igen!
För mig handlar det om att ha bra produkter i olika färger hemma för att locka fram fantasin.
Hanna som har bloggen hurbrasomhelst.se  besökte tv4 morgon i lördags och bjöd på ny inspiration. Bondens marknad stod för de färggranna produkterna.


Elina köper vackra snittblommor.



Jag hittade Bipollen producerad i Sverige.


I morse tog jag o Alvin en dusch ihop, sen har vi lufsat runt i varsin morgonrock hela förmiddagen.
Härlig söndagsmorgon med solen som strålat in genom fönstren.
Jag försöker att bara dricka kaffe på helger. Jag tycker att jag blir så speedad på ett icke konstruktivt sätt av för mycket kaffe. Tänk vad god en kopp kaffe är när den blir till en extra krydda och inte ett slentriandrickande!

Morgonens Smoothie:

1 stort blad grönkål
1 bit Ingefära, stor som en sockerbit
1 handfull persilja
2 msk blåbär
1,5 dl valfri mjölk
Några korn bipollen
Lite cayennepeppar


Spicy & god


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar