Om

Translate

måndag 22 december 2014

Dan före dan före..

..dopparedan!
Ja, julafton närmar sig med stormsteg. Veckan som gått har varit full av oväntade händelser.
Snöflingor var en utav de sakerna. Det kändes som att snön aldrig mer skulle falla från himlen efter dessa mörka månader. Om den bara kunde fått stanna.
Tack grannar med startkablarna som hjälpte oss med bilen. Att en töntig liten lampa i taket kan få hela bilen släckt i en suck.

Lediga dagar fylldes med jobb, och planeringen fick ändras. Julklappar fick handlas med struktur och på kort tid. Jag som annars tycker det är ganska mysigt att strosa och handla långsamt mitt i julruschen. Att få vara i min egna värld mitt i en kaotisk omgivning.

Alvin fick feber som inte ville gå över. Vi förstod inte.
Vi skulle åkt till morfar och julfirandet idag, men vi är kvar. Vilket är ganska skönt, en oplanerad dag att landa i.
Vi hade tur. (jag som inte tror på tur!) Vi förstod i rättan stund att Alvin hade öroninflammation.
Med endast 30 minuters väntan på akuten fick vi medicinen utskriven till lillsnutt.
I morgon går bilen till Göteborg, med julklappar, bra filmer och med världens mest förväntansfulla barn. Vi är i alla fall två!
Nu står rödbetorna på spisen och Per dukar fram vår hemgjorda sill. En liten försmak.
Att få landa här ett slag känns härligt, har inte hunnit skriva här så mycket senaste veckorna.
Jag önskar er alla en fröjdefull jul. Det ska vi ha, tänker vi efter denna vecka.
Julen - here we come!


Solen vågade sig fram en dag minsann.
Jag o Per gjorde varsin sill. 
Per smaksatte sin med chili och jag min med ingefära.


Vi knäppte årets julkort..


..byggde parkering och vägar..


..matade fåglar..


..och skördade vår enda chili.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar