Om

Translate

onsdag 3 december 2014

Mitt nya liv & Post-it lapparna (+ ett tanketips)

Det är så skönt att få landa här en stund. Ett tomt vitt ark, att spegla tankarna mot. En stund att sålla. Att välja och behålla de tankar som känns bra.

För ett tydligare resultat - tankarna kan ju lätt grotta ihop sig - så fick jag en idé när jag lade Alvin härom kvällen. Jag får ofta mina idéer då, när det är mörkt och tyst.
Jo, jag tänkte för mitt inre hur varje tanke fick ett ansikte.
Som den glada och sura teatermasken. Att sätta en bild på tanken gör det lättare för mig att se klart.
När jag ser klart kan jag i sin tur göra bättre val, vilka tankar jag vill ha och inte.
Vilka tankar vill du ha inom dig? Dags att rensa lite så här i slutet av året?

Jag tänker också på hur jag vill att mitt inre ska se ut.
Jag tänker mitt inre som en trädgård. Med blommor i olika färger och med fruktträd. Där det är harmoniskt att vara.
Bilden försöker jag hålla vid liv varje dag, det gör det tydligare för mig när jag tänker tankar som inte platsar i min trädgård. Det blir lättare att stoppa ett tankeflöde av disharmoni som annars lätt kan bära iväg mig alldeles för långt från mig själv.

***


Jag har ett nytt uppdrag just nu. Ett ställe jag har tänkt kontakta i snart ett halvår. Som jag har kontaktat men inte fått något svar tillbaka från. Så får jag ett samtal från högste chefen som frågar mig precis det jag tänkt fråga. Och plötsligt blir jag glad över att jag inte legat i och försökt nå honom. Jag som tänkt att jag varit lite lat. Nu får jag istället en bekräftelse på att manifestationen börjar inom mig. Den börjar inte med den yttre manifestationen. Den börjar redan i tanken.


Mitt nya liv & Post-it lapparna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar