Om

Translate

söndag 28 december 2014

Ett uns logik

Att åka bil långt med min tre-åring visade sig vara riktigt underhållande.
Han tyckte det var mysigt mestadels av tiden. Men när vi började närma oss Göteborg, började han tröttna på att sitta still.



Bästa kommentaren under resan:

-Mamma, när jag var liten och låg i din mage hade jag en pytte-pytteliten kofta på mig, sa han och höll tumme och pekfinger på millimeters avstånd från varandra.
-Fast du var naken, svarade jag.
-Va? Naken? Hahahahahhahahahahahaha!! Han tystnade och såg på mig.
-Men jag hade väl blöja?
-Nej.
-Va? Hahahahahahahahahahahahahahha!!

Fantasin alltså, alltid med lite logik ändå. Ett uns!

En till förresten:

-Mamma, hörde du min mage?
-Nae..
-Hörde du inte?
-Kanske är den hungrig?
-Den sa att den vill ha köttbullar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar