Om

Translate

måndag 2 september 2013

Att inte göra det man borde, utan det man vill

I kväll har jag pysselkväll med sommarpratarna i bakgrunden.
Jag har plockat fram sax, lim, foton, olika papper, tejp, pennor och klisterhjärtan.
Jag gör ett collage av Alvin till hans nya föris.
I kväll tar jag igen sommarens sommarpratare som jag inte haft tid att lyssna på förrän nu. Det blev Björn Dixgård och Gustav Norén från Mando Diao. Någon av dem likställer att skriva en låt med känslan av att göra ett collage på dagis när man var liten, den där klipp & klistra känslan.

Här står jag i köket, rofylld och helt inne i om det ska vara formen av ett hjärta eller ett moln, och känner precis den lekfullhet jag känner när jag skriver en låt.
Det var lite fint, som om orden var till för mig just där o då på något sätt. Allt skapande fyller en funktion, liten som stor, det är känslan- den där som jag inte kan förklara som liksom lyften en uppåt som är det viktigaste.
I kväll når min själ ända upp till stjärnorna som gömmer sig där bakom molnen. Av ett endaste litet collage tillsammans med en människas exakt samma igenkänning av vad som är att skapa, som jag har.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar