Om

Translate

tisdag 17 september 2013

Hur enkelt man öppnar en kokosnöt

05:10 var det upp o hoppa i morse. Alvin sa "bilar, bilaaaar" och gick upp. Hepp.

I morse forskade jag i hur man får upp en kokosnöt. Jo, för att jag tänkte att morgonens smoothie skulle innehålla kokosmjölk.
Först försökte jag med skruvmejsel och hammare. När inte det gick sökte jag på Youtube och hittade en tjej som lugnt demonstrerar hur enkelt man öppnar en kokosnöt.
Man hamrar alltså runt kokosnöten tills den spricker. Lätt som en plätt.
Alltid lär man sig något nytt, tacka vet jag youtube.
Så fick jag min smoothie med kokosmjölk till slut. Mums.

1 banan
en bit gurka
kokosmjölk
en halv kopp gröna ärtor
en handfull knippe grön sallad
havremjölk
1 tsk vetegräspulver

Nu sitter jag och karvar ut kokosköttet. Gud så gott!


Till smoothien äter jag glutenfritt surdegsbröd som jag bakade igår kväll.
Ha en fin dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar