Om

Translate

måndag 9 september 2013

Loppis i kära Västertorp

I lördags fylldes gatorna i Västertorp av årets höstmarknad.
Jag var så klart uppe med tuppen och ute innan alla fått upp sina bord med prylar. Jag älskar att loppisfynda! Jag hade en inköpslista och siktet inställt på leksaker, skor och kläder till Alvin. Det tycker jag helt klart är den största behållningen av årets loppis.

På loppis pratar folk med varandra med en större lätthet och stämningen idag var positiv. Jag pratade med flera lärare som sålde barnleksaker och kläder, om hur viktigt det är att återanvända saker. Hur viktigt det är för barnen att lära sig det. Bra tänk som gör mig glad och förhoppningsfull!

En äldre tant ville köpa billiga barnkläder för att skicka till en hjälporganisation. Kvinnan bakom bordet sa: varsågod, du får  hela lådan!
Ja, det var en fin stämning på Västertorps marknad idag och det kändes att vi alla, köpare som säljare, gjorde en viktig sak. Återanvända istället för att köpa nytt.

Jag fyndade ett Fisher price-garage till Alvin, ett riktigt gammalt, och han älskade det.


Det var en strålande dag!


Alvin fick en massa bilar, kläder, gummistövlar, bra rejäla skor 3 par (10 kr st), vinterkläder, mössor, en bilmatta mm. 


Jag fyndade en prickig blus och en tjock stickad tröja till hösten.


Alvin använder mig som bilmatta


Så fick pappa Per äggkoppar som jag tycker passar alldeles utmärkt i vårt nya kök.
En lyckad loppis!


Tack fina Västertorp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar