Om

Translate

måndag 23 september 2013

En bra dag.

Idag har jag haft en mysig strosar-dag för mig själv på Ikea. Just de - Ikea. Jag har upplevt färger och former, smarta lösningar, förvaringstips, suttit i sköna soffor, käkat räkmacka och luktat på plastblommor.

Hur lyckas man med att ha en skön strosar-dag på Ikea?
Jo, man får ett positivt besked.
Jag har i nu 4 veckor haft ett MS-skov, har fortfarande, vilket har medfört en extrem trötthet och tusennålar-känsla över hela kroppen. Så inför mitt läkarbesök idag, då jag skulle få svar på magnetkamera-bilderna, var jag rätt nervös.
Det visade sig att läget är oförändrat. Inga aktiva plack. Min läkare kom fram till att eftersom man inte kan se några förändringar, så måste mitt skov vara ett pseudoskov. Det fanns ingen inflammation.

Det var befriande att höra och efter det hade ingenting kunnat gå fel. En bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar