Om

Translate

fredag 27 september 2013

Blue + regnbågar

Utanför vaggar träden fram och tillbaks, på fönstret rinner regndroppar och det är en grå dag i Västertorp. Jag har haft köket som mitt kontor, papper över bord, stolar och golv.
Perfekt dag att lyssna på Joni Mitchells "Blue" och tända kandelabern. Pappersarbete är inte min starka sida, mest för att jag tycker det är så tråkigt, men jag är däremot bra på att mysa till när det väl händer.

Igår kom Alvins farfar på besök och med sig hade han en massa blåbär o lingon. Per hade gjort hjortronsylt under dagen, så nu har vi en massa godsaker till frukosten. Lyx!
Medan jag har varit hemma och kommit ikapp med en massa pappersarbete har pojkarna varit och fiskat på Värmdö. De skulle vara ute heeela dan sa de, men när klockan var 16 så skulle de komma hem. Inte för att de var kallt eller regnigt, nej, för att de hade fiskat upp sin kvot! 6 fina regnbågar blev det. Härligt, nu fylls frysen även med färsk fisk. (På vägen hem köper de sushi. Skäms!!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar