Om

Translate

söndag 8 september 2013

Pannkaksfrukost á la bovetemjöl

Livet är lugnt i Västertorp. Jag återhämtar mig genom att meditera, dricka te med ingefära och äta inflammationsdämpande mat (IFD).
Jag känner hur energin sakta slår ut i min kropp igen.

Kroppen behöver vila, men inom mig bubblar det av kreativitet och idéer. Det är en speciell känsla att bara iaktta och inte agera på impulserna som kommer. Sinnet och kroppen är på två skilda ställen.
Ganska intressant faktiskt att vara åskådare. Fast helst av allt vill jag ju så klart vara full av energi och känna att min hud är normal igen, jag börjar tröttna rejält på de här tusen nålarna som sticker i huden dag som natt..

I morse gjorde jag o Alvin pannkaksfrukost!

Mitt recept:

1 ägg
1 dl bovetemjöl
2 dl rismjölk
en nypa salt

Jag steker dom tunna, på hög värme och med mycket smör.
Vi åt farmor & farfars hjortron och blåbär till.
Mums! (hej då vetemjöl)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar