Om

Translate

lördag 21 september 2013

Dagens lilla tankeställare

Ibland kommer det sig så att saker o ting inte blir som man tänkt sig. Då blir man varse om tankarna som byggts upp inom en, att de plötsligt inte stämmer- att de varit helt onödiga tankar.

Som idag. Alvin var hos barnvakt, och jag skulle hämta honom kl 17. I morse kollade jag upp vilken buss jag behövde ta för att hinna och insåg att tiden skulle bli knapp. Så hela dan idag har jag känt en liten stress inom mig, jag har målat upp för mitt inre hur jag med brådskande steg går till bussen för att hinna till kl 17. Måtte jag bara hinna.
Så ringer jag en stund innan hämtningen för att se hur det går. Jo, då har de bestämt sig för att plocka äpplen vilket medför att de blir en timme sena.
Jag stannar upp. Jaha. Plötsligt hade jag all (!) tid i världen. Så jag går i lugnt tempo, köper med mig sushi och en inredningstidning hem, och så äter jag i lugnan ro.
Så tänker jag på det här att leva i nuet. Att inte måla upp scenarior och bestämma framtiden innan den har hänt.
Ja, det är nog inte så dumt det där. Att ta det lite som det kommer. Allting ordnar sig. Finns ingen anledning att inte känna lugnet och andas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar