Om

Translate

onsdag 3 april 2013

Hemmafix-belöning

Idag har jag varvat jobb -bokningar till klubbarna + viktiga samtal, med hemmafix!
Viktiga samtal, som inte alltid är så roliga att göra men sköna att ha gjort, blir mycket lättare att ta tag i när jag ger mig en belöning efteråt. Jag äskar att fixa i hemmet, så det blir hemmafix-belöning!

Nu när Alven har börjat på föris tar jag igen allt det jag inte hunnit med. Igår rensade jag klädkammaren och idag satte jag upp mina fina hissgardiner som legat i källaren och dammat i flera år.

Det var med blandade känslor jag hängde upp dom, lite sorg blandat med en stor portion glädje.
Jag ärvde dessa prickiga gardiner av min moster Ing-Marie (världens sötaste namn) som gick bort i tsunamin.
Ing-Marie är min förebild. Hon lämnade sin make som behandlade henne illa, träffade sin livs kärlek vid 38 års ålder, skolade då om sig från sjuksköterska till mäklare och startade egen firma tillsammans med sin nye kärlek.
Hon var den mest ödmjuka, vänligaste och behagligaste människa jag någonsin mött. Inte vad man tänker sig om en mäklare kanske!
Hon var en framgångsrik kvinna bakom ratten på min favoritbil- Jaguaren. Dessutom hade hon sjukt bra smak!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar