Om

Translate

torsdag 4 april 2013

Två mammor på vift

Det här vill jag höra när jag säger att jag har en konsertbiljett över och frågar "vill du med?": JAAA- och jag har ät 2 för 1 på Folkoperabaren; vi äter middag också och gör det till en helkväll?! JAA!! Pepp!

Två mammor har som roligast ihop. Såå mycket att prata om och njutningen är total. Av allt! För som mamma kan man liksom inte kila iväg hur som helst när lusten faller på. Så när alla stjärnorna står i rätt position uppe i himlavalvet händer det sig att två mammor får sig en helkväll på stan.

Jag träffade Carina på Urban Deli för något år sen. Hennes grabb är två veckor yngre än Alvin och vi var mammalediga och satt där med varsin barnvagn och sovande pojkar.
Det dröjde inte många månader förrän hon sa "Vi ska också flytta till Västertorp!", och så kom det sig att vi numer bor på samma gata. Stjärnorna hade tydligen sin plan.



Självklart börjar vi kvällen med varsin champagnedrink




Efter dessert blir det konsert



Tack Jake för en bra konsert! 


Carina jobbar som arkitekt och det var kul att få se omvärlden lite genom hennes ögon.




En avslutningsdrink 


Väl hemma ligger det en kokhet Alv i sängen och yrar.
Just nu ligger han bredvid mig med 40 graders feber.

Ett tidigt möte hann jag med imorse så nu tänker jag krypa ner bredvid min snutt, vila mina tunga ögonlock och ta hand om den lille.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar