Om

Translate

lördag 6 april 2013

I morgon bär det av!

Vi skulle ha suttit i en fullpackad bil, under sol och blå himmel, på väg mot fjällen.
Istället sitter vi här hemma, med en stor hög av packade väskor, och tar hand om vårt lilla gryn som har feber. I natt hade han 40,8 och jag baddade honom med ljummet vatten för att få ner febern.

Jag har hört talas om 3-dagars febern och det stämmer nog i Alvins fall, för idag har febern som högst varit 37,4, nu är han äntligen på bättringsvägen.
Snart kan vi packa bilen och köra norrut- jag längtar!

Så här såg det ut förra året. Vi mötte solen på isen varje morgon. För vi åker inte till fjällen för att åka skidor, kanske lite längd, men huvudsakligen för att pimpla röding.


Jag kan sitta i timmar och stirra ner i ett sånt här hål och locka på rödingarna.
Förutom att fiska njuter jag av friluftslivet med termoskaffe och korvgrillning.

Jag kan också sitta i timmar så här!


Denna fina röding lagade vi till lunch. Det finns inget godare än en nyfångad röding man dragit upp alldeles själv!


Alvin, 5 månader, sov gott ute i friska luften.
I år kan han springa omkring också, hoppas verkligen att han tycker det är kul.


I kväll provsmakar jag konjaken, i morgon bär det av!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar