Om

Translate

fredag 26 april 2013

Idag älskar jag Sverige!

Hå, så ska man till värmen då, tjuvstarta sommaren. Helt magiskt att jag sa till Per när vi var i fjällen: "Jag längtar så till havet, nästa resa vi gör får bli solsemester" och dagen efter ringer en god vän till Per och bjuder med oss till Ayia Napa! Nu är resan bokad och klar, 10 maj drar vi till stränder, värme och detta place:


3 vuxna 3 barn- perfekt hotell för barn. Alvin kommer få såå kul. Jag med.

Igår var jag så upprymd (och sen) att jag skuttade iväg till min countryklubb "Haystack" med bara ena ögat sminkat. Tur att jag kunde gömma mig i min farfarskeps.

Så har jag legat i badet (som den delfin jag är) och läst restips från tidningen Mama. Har ju aldrig flugit med en liten skrutt innan.
Jag började prenumerera på tidningen när de skickade med "Magic Wand" från FACE.
Till alla trötta mammor, föräldrar, gamla eller bara fåfänga personer kan jag varmt rekommendera denna lilla penna full av magi. 



När jag -för vilken gång i ordningen jag inte minns- stod framför spegeln och sa: oj jag har ju fullt av smink under ögonen, tvättade mig, och upptäckte att det där svarta inte var smink- då var denna lilla penna som en skänk från ovan. Plötsligt såg jag pigg ut igen, och jag kände mig därmed piggare.
Jo, jag var helt utmattad efter graviditeten (2 veckor förlängd blev den- mitt liv som flodhäst- tung som ett hus)
och 10 månaders nästan konstant amning dag som natt.
Tack o lov att vårt fina land fungerar så bra ibland- jag fick 8 veckor rehabilitering betald. Fantastiskt, träning och återhämtning för både kropp och själ. Jag fick tid och utrymme att slappna av på djupet, så nya frön, vattna dem omsorgsfullt och nu såhär lagom till våren börjar de knoppas.
Tack o lov även för förskolor.
Idag älskar jag Sverige!

Nu på listan:
Pass till Alvin
sommarkläder barn
sommarklänning mor
flipflops
etc..

Tjohoo!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar