Om

Translate

lördag 27 april 2013

Lite "bonnhumor" har väl ingen dött av..

Idag har jag nog träffat världens torraste människa. Snustorr polis.
Vi fixade pass till Alvin och när det var vår tur (efter 2 timmar, pust) så fick vi då möta denne man utan h.u.m.o.r.
När han frågade hur lång Alvin var och jag svarade "1, 80" så bara tittade han på Per med världens mest döda blick. Nu var det så att jag sa fel, men det visste ju inte han. "Oj, ja just de ja, 80 cm lång är han så klart, ha ha". Stendött.
Jag är inte rädd för att säga fel, därför säger jag nog ofta fel. Jag har liksom inte förstått varför vissa liksom ser ut att gå under jorden, eller himlar med ögonen, när någon säger fel ord. Oftast förstår man ju vad den andra menar ändå. Sen har jag heller aldrig förstått mig på den här tillknäppta stelheten eller vad jag ska kalla den, varför inte bjuda på sig själv lite? Skratta till lite, ha lite trevligt. Sen är jag ju la från Göttlaborg också.. men lite bonnhumor har väl ingen dött av? "Pöjken är en och ottio ser du la gubbstrutt"! Man har så kul man gör sig. Och som vi göttlaborgare säger:
"Det Kal säger om Ada, säger mer om Kal än om Ada"  (eller himla med ögonen)


Kal & Ada på Liseberg

Solig Kungsholms-promenad i väntan


Pass foto Alvin- check
Mot Ayia Napa!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar