Om

Translate

torsdag 25 juli 2013

Borta bra..

I den här lilla stugan på morfars tomt bodde jag o Alvin. Per var på spelning i Norge, så här bodde vi två själva. Varje morgon klockan 06 gick vi ut i det daggvåta gräset, då hade solen precis tittat fram bakom berget.


Tänk att få sätta ner dom små tassarna i det daggvåta gräset varje morgon, att få vandra fritt omkring på den stora gräsmattan i soluppgången medan alla andra sover, med fåglarnas sång som så glatt sjunger in dagen.. det är riktig sommar det!


Jag är så glad att Alvin har möjlighet att få uppleva sommaren på det sätt jag själv minns den som allra bäst. Utomhus mest hela tiden, hav, klippor, stränder, krabbor, doften av grill, båtfärder ut till öar, saft och bullar.. Det är annat än att vakna upp i en lägenhet och gå till lekparken, där dom visserligen har en pool att plaska i.. men det är ju inte samma sak!



Jag fick mig några baravara-stunder


Att åka ut på ö.. det är liksom det allra bästa. 


Frihet.




Klart att jag nosar fram en loppis! Fyndade parisservetter.


Kusiner = kärlek


Spring i benen

Sen var det dags att åka hem..


hej då havet


Hej nya äventyr!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar