Om

Translate

söndag 14 juli 2013

Min älskade banan & choklad-tårta

Min födelsedag var precis så som jag ville ha den. Per hade lyssnat in på vad jag verkligen behövde. Återhämtning.
Först fick jag tårta på sängen och Alvin hjälpte mig öppna paket. Tårtan är en tradition från när pappa var liten, och jag har fått den varenda födelsedag sen jag föddes: banan och choklad-tårta.
Så jag gjorde en dags uppehåll på min sockersanering och smällde i mig hela tårtan!


Jag cyklade till jobbet och hem igen genom ett varmt Stockholm.
Väl hemma fick jag mer blommor. Vi åt vattenmelon på balkongen.
Sen fick jag ännu mer blommor och presenter. Alvin tyckte presentpappret var fantastiskt roligt att riva i  bitar och slänga över hela golvet!
Jag fick massage & bad olja, doftljus - bara fina saker för att ta hand om mig själv.
Så gjorde Per ett rosenbad till mig efter att Alvin somnat.


Jag badade i säkert en timme medan Per förberedde maten.
Det var så mycket mat han hade förberett - Renfilé, röding, pilgrimsmusslor, räkor, vitlökssås, romsås.. massa gott!


Raclettegrillen rules!
Vi åt i nästan 3 timmar. Det roliga med racletten är alla smårätter man själv får experimentera fram.


Så i morse var allt som vanligt igen. Upp o hoppa 06:05, gå till lekparken och rida på katt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar