Om

Translate

torsdag 18 juli 2013

Det här är semester!

Tisdagens Country House hos Lasse i Parken var en given succé. Det australienska country bandet Texas Tea startade sin europaturné hos oss och publiken var alldeles tokig i dem! Det var dans och extranummer efter extranummer!


Teas Tea-spoon


Igår åkte min lilla familj till Alvins morfar på västkusten, precis utanför Fjällbacka har han sin sommarstuga. Resan visade sig bli en lång resa, det tog hela dan. Jag har inte riktigt tålamod nog för att åka sega E20. Jag älskar att bränna på E4:an eller E6:an! Det är mer min melodi.
Två, nej tre, felkörningar blev det, suck. Resan tog 40 minuter längre än beräknat- och då hade vi redan plussat på 2 timmar- för det blir fler stop när man åker med liten otålig grabb. Sista gången vi stannade hade vi pick-nick precis bredvid motorvägen. Vi lade filten på asfalten. Men det var faktiskt inte en så tokig idé trots allt, Alvin tyckte det fantastiskt fint att se alla lastbilar och motorcyklar köra förbi.

Till slut, efter över 8 timmar på rull, var vi äntligen framme. Alvin somnade bums, och morfar dukade upp ett bord fyllt med färska kräftor och räkor. Så var hela resan värd sin möda och vi satt i fyra timmar och njöt av god mat, gott sällskap och en fin solnedgång.
Idag strålar solen och jag tippar på första havsbadet för i år. Det här är semester!


 Uddevallabron & morfars stuga



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar