Om

Translate

tisdag 19 mars 2013

Ibland är en skräptidning guld

I natt har jag haft två stökiga grabbar på var sin sida om mig. Snarkningar och konstant rörelse. Klockan 06 tyckte Alvin att det var nog med sömn. Det tyckte inte jag.
När det var dags för middagslunchen vid 11-tiden sjönk jag ner i soffan med en latte och en skräptidning. En perfekt nivå och kombination för en trött hjärna och kropp!


När vi var i affären sist så köpte Per gula fjädrar. Vi ska hålla oss hemma i påsk och nu vill Per såklart påskpynta. Vi är som tokiga i julen, då ska det pyntas rejält, mysas till på alla sätt som går. Nu har det tydligen kommit till påsken.
På vår balkong står julgranen kvar, vissen och sorglig.
Så det blev en påskgran! (inte min idé)


Koltrasten sitter varje dag på vår balkong. Alvin tycker det är så spännande, men tråkigt att den flyger iväg varje gång han knackar på fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar