Om

Translate

måndag 18 mars 2013

Vi gömmer oss till våren kommer

Idag byggde jag och Alvin en koja av hans clowntäcke och gömde oss för hela världen.

När jag var liten hade jag en brun snuttefilt (ett påslakan) med clowner i alla dess färger på. Jag kallade filten för min "nane".  Jag har letat efter något liknande till Alvin eftersom jag har så positiva minnen från min "nane"- den var som en liten kärlek. Därför var det extra kul när faster Karin frågade om vi ville ha några gamla påslakan hon tänkte rensa ut från vinden och jag fick se detta med clowner på!





Idag skulle egentligen Alvin skolas in på föris, men tyvärr var det för många sjuka.
Jag är så trött på allt från magsjuka till influensor- nu får det bli VÅR!!

Det är svårt att räcka till vad gäller Alvins behov av lek när vi är hemma. Samma gamla leksaker, samma väggar, samma mamma, inget nytt under taket.
Då är jag så himla glad för att det finns öppna förskolor.
Där får barn träffa andra barn, leka med andra slags leksaker.. bara att byta miljö tror jag är extra viktigt nu när Alvin har blivit så stor som 1,5 år. Han behöver verkligen stimulans och han suktar efter kunskap. Mest av allt vill han leka med de äldre barnen, men det vill inte dem.

Så här stora kuddar finns inte hemma




Om jag ändå vore lika stor..



Öppna förskolan är perfekt häng när man är barnvakt också. Där finns allt!
Tack Daniel & Katarina



Alvin ville inte alls gå när jag kom (eller när öppna förskolan stängde för dagen heller)


Söta lilla Juni, draken och pappa Daniel 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar