Om

Translate

torsdag 7 mars 2013

Jag kan oxå hänga ut den, och den är rosa!

Vildmarksmässan. Dagens utflykt. En härlig utflykt faktiskt, inte för mycket folk. Och jag slog dagens rekord i att bygga den högsta eldstaden på 3 minuter, 1, 18 meter. Det ni!

                                                                                                 Vildmarksmässan


Min eldstad (neej Alvin, inte röra)
Förra året vann jag en Solhaga cykel efter att ha gissat exakt antal cykelringar i en burk. Så i år var vi med i alla tävlingar. Svar får vi i veckan. Hoppas, hoppas..


Nyvaken snutt. Den första timmen sov Alvin. Det var då vi gjorde mässan. Sen var det full rulle, Alvin ville absolut inte sitta i någon vagn heller.


Världens bästa uppfinning. Ynka 150:-. I -20 grader, mitt på isen, i flytoverall, då har jag oxå längtat efter att kunna "hänga ut den" kan jag säga. Och nu kan jag det! En rosa dessutom!!


Konstnärsstund 



                                                       Mitt i vildmarken. Alvin skällde på alla som gick förbi.


Väl hemma sjönk jag ner i ett varmt bad. Det var det skönaste badet jag tagit på länge. 

Igår skrev jag om hur verkligheten kan krypa inpå, i inlägget "När livet sticker en i ögat".
Ibland sker solskenshistorier, men tyvärr visade sig denna vara en mörk historia.
Mina tankar går till de anhöriga, i första hand till föräldrarna.
Fy faan, jävla skit och förbannat jävla fruktansvärd skitverklighet ibland alltså. Så måste man få känna. Så känner jag i vilket fall. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar