Om

Translate

lördag 2 mars 2013

Min alldeles speciella lördag

En annorlunda morgon. Kl 06:30 slås dörren igen, två pojkar drar på dagskryssning till Finland. Jag är ensam kvar i en tom och alldeles tyst lägenhet. Klockans tickande hörs från köket ända in till sovrummet. För ja, jag går och lägger mig igen!

Sen blev det nyhetsmorgon, frukost i två omgångar och tre kannor kaffe. Tanken med att jag stannade hemma var att jag skulle få gjort lite jobb, så jag satte igång och var effektiv ett bra tag.

En hel dag för mig själv, det har inte hänt sen Alvin föddes för 1 1/2 år sen tror jag. Jag hade tänkt unna mig en trip till Beyond Retro och dricka go-kaffe på Mellqvist, men så hörde fin-Elina av sig och frågade om jag ville med till Myrornas i Skärholmen. Så fick det bli!

                                                              Mission: strunta i tvätten


Med bestämda steg mot Skärholmen, här ska shoppas!



Myrornas på Skärholmen är gigantiskt! I början var jag mest bländad av hur mycket saker det var överallt, men sen kom jag igång. Nu jädrar ska här shoppas!


Fin soffa. Skulle passa bra på lantstället. Det jag ska skaffa en dag..


Den här hänger numera i vårt kök (pers kommentar: "Tur att Jimmy Page också hänger här")


Klänningar, klänningar, klänningar





Jag såg inte kudden för alla broscher. Undrar om den är till salu.. (Kanske bäst att jag inte såg den, inte riktigt Pers smak)


Det blev en lyckad shopping. Det visade sig att det var rabatt på damkläderna. Jag köpte blusar, linnen, klänningar, en gardinkappa, tavlor och min favorit; ull-kjolen.


När jag till slut skulle möta mina pojkar vid Londonviadukten längtade jag som en tok efter Alvin.


Så skönt att jag snart får krypa ner i sängen bredvid min Alv.
Men snart är det upp med tuppen igen- vasaloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar