Om

Translate

fredag 24 januari 2014

Favorit-romantik dag

Morgon i Västertorp. Jag har precis lämnat Alvin på förskolan. Det var skönt med en uppfriskande morgonpromenad.
Det är så härligt att lillsnutten är frisk, det har inte varit kul för honom att ha varit hemma sjuk i nästan två veckor. Igår var första dan på föris. De började med vattenlek, sen var det "röris" där de dansar och leker lekar. Alvin åt en stor tallrik broccolisoppa och sov sen i två timmar!
Jag är så nöjd med vår förskola. De hittar på så mycket roligt, de har stora utrymmen för lek och spring, de har fasta och tydliga rutiner, de sjunger och får testa instrument. Maten lagas på förskolan, kocken är engagerad, brödet bakas till och med på plats! Inga barn ska få växa upp på halvfabrikat tycker jag, barn behöver mat med mycket näring.
Igår när Alvin kom hem kvittrade han som en fågel. Det var underbart att få se honom så glad. Han älskar att få vara med "kompisarna", det märks tydligt.

Igår när jag kom till jobbet (äntligen) spelades min favorit-romantiklåt "Moon River" med Henry Mancini. Utanför föll snön långsamt och det kändes som att jag var i en film. Hela eftermiddagen spelade vi Henry, och när jag gick från jobbet var jag kvar i filmen, jag var Audrey Hepburn och hela världen var romantisk och alla dansade! Ungefär. Inte riktigt kanske, men det kändes så inombords. Lyckan i att vara frisk och att få jobba tillsammans med fina människor.

Igår kväll hade jag första klubb Haystack för i år. El Madrigal bjöd på en timmes konsert, fantastiskt bra.
Jag känner igen glöden de tre medlemmarna har på scen, jag har den fortfarande inom mig, trots att energin gått på lågvarv i två år. Ja, jag har ju inte sovit ordentligt på två år och då är man ju inte direkt på topp. Nu börjar äntligen Alvin sova lite längre på morgnarna och det är fantastiskt att vakna och känna att jag har sovit klart.
När jag åkte hem igår var jag fylld av glädjen att få jobba med positiva och glada människor. Det var en sådan där dag igår då jag liksom vill omfamna alla!


El Madrigal



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar