Om

Translate

fredag 31 januari 2014

tusen ord för sorg..

Per frågade mig om mitt förra inlägg; "Har inte du skrivit om det här förut?"
Jo, det är ett ämne som jag med allra största sannolikhet har berört tidigare.
För det är så tror jag, att vissa saker får man jobba med om och om igen, kanske hela livet. De återkommer med jämna mellanrum, men inte exakt på samma sätt som innan eftersom vi är i ständig förändring. Därför är allt alltid nytt, även om det inte alltid känns så. Ibland kan det kännas som att man aldrig blir av med gamla mönster. Eller som med sorg. Jag sörjer fortfarande min mamma som dog 1997, inte hela tiden, men då och då kommer sorgen starkt tillbaka. Och det är aldrig samma sorg, eftersom jag är på ett nytt ställe i livet hela tiden.
Jag tänker att det borde finnas tusen ord för sorg..


Mamma



2 kommentarer:

  1. Tack för en fin blogg! Jag halkade in o kunde inte sluta läsa. Håller helt med om att man måste kämpa med vissa saker hela livet, känner igen mig :) Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade hit! Och tack för dina fina ord. /Maria

      Radera