Om

Translate

måndag 20 januari 2014

Jag blundar för att se

Host host och snörvel. I takt med att Alvin blev bättre blev jag allt sämre. Han är ännu hemma från förskolan, hostan är inte helt borta, men hans energi sprudlar igen. Det gör inte min.


När Alvin somnar efter lunchen finns det förstås tusen saker att ta tag i.

I ett hem med två sjuklingar, där den ena inte velat äta mat på en vecka, och en annan lagt all energi på att laga måltid efter måltid i hopp om att denna gång kommer han få i sig mat.. ett hem som vi nyligen har haft glädjen att flytta in i.. ja, i ett sådant hem ser det just nu ut som ett bombnedslag.
Men när Alvin somnar så plockar jag bara i ordning det värsta, sen tänder jag några ljus, sätter på lite fin musik och gör en kopp te. Sen sjunker jag ner i soffan ett slag. Jag sluter ögonen. Andas.

Utanför står träden alldeles stilla. En adventsljusstake lyser i ett fönster. Plogbilen jobbar för fullt.
Att vara sjuk är som att sätta livet på paus. Se hur det pågår utanför, precis som vanligt, men utan att själv vara delaktig.


Stöket och de vissnade blommorna


Ett påbörjat projekt


Med tanke på mitt nyårslöfte, att meditera. Ett bra citat:

Jag blundar för att se - Paul Gauguin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar