Om

Translate

torsdag 16 januari 2014

klädd som för Arktis

I tre dagar har vi tagit hand om en riktigt sjuk liten pöjk. Nästan 40 graders feber och en ordentlig hosta. Först idag har febern sjunkit.
Det var ju aldrig en fråga om utan när jag skulle bli smittad av de starka barnbaskiluskerna, och visst idag när jag vaknade rann näsan och ögonen sved. Alvin som i dagarna tre har varit som fastklistrad på mig, har nyst och hostat mig i ansiktet dag som natt.
Än så länge står jag upp, jag har ingen feber och (peppar, peppar) har jag inte fått den ohyggliga hostan.
Dagarna som gått har varit mest sjukstuga här hemma. Idag åkte jag och jobbade trots rinnande näsa, det var skönt att komma hemifrån, få lite frisk luft och prata med andra levande varelser.
Nu håller jag tummarna på att Alvin mår ännu bättre i morgon och att jag får hålla mig frisk. Dags att bädda ner sig och få så många timmars sömn det bara går nu.

Minusgrader i Stockholm. Förkyld kropp klädd som för Arktis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar