Om

Translate

söndag 26 januari 2014

morgonbrasan har guld i mund

En vaken-natt. En trött morgon. Nu är Alvin sjuk igen. Två dagar på föris och nu är febern tillbaks, suck.

Vi är så sjukt glada över vår öppna spis här hemma. Jag vet inte huur mycket ved vi har eldat upp. Det är mysigt om kvällarna att tända en brasa, men jag tror nog att morgonbrasan slår det. När det fortfarande är mörkt ute och alla andra ligger och sover. Det är alldeles tyst i huset. När det är min tur att gå upp med Alvin och kroppen skriker efter mer sömn. Då är det perfekt.
Alvin har julafton varje morgon "titta, bilarna..titta, katten..titta, vagnen!" brister han ut i sprittande glädje när han "upptäcker" sina leksaker igen efter nattens sömn. Jag tar mig trött upp ur sängen, men piggnar snart till av Alvins glädje. Så tänder jag en brasa. Doften av trä och eld. Ljudet av hur det sprakar till i träet. Värmen som sprider sig. Den lantliga känslan av att vara nära naturen. Då känns det plötsligt rätt härligt att ha gått upp först av alla.

Ännu en bild på brasan. Det börjar kännas lite löjligt, men trots det kan jag lova att det kommer fler bilder. Jag älskar vår öppna spis!


I år har jag bestämt mig för att lära mig spela mitt favoritinstrument: banjo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar