Om

Translate

onsdag 15 oktober 2014

Alfons Blåbär

Idag har Alvin vänt tallriken med pannkakor upp o ner, ätit müsli under sin stol och som godnatt-saga har vi läst Alfons Blåbär.



Jag är fortfarande förkyld med halsont och rinnig näsa, och tar de så lugnt jag bara kan.
Allt jag gjort idag har gått lite långsammare än vanligt och jag märker att det är i det här lite lugnare tempot som jag möter mig själv. Det är här idéer kommer upp till ytan och jag känner mig mer lekfull.
Här vill jag stanna!

Idag har jag fått inspiration av bloggen Food Pharmacy- en bra matblogg som en gammal klasskamrat till mig startat. Stig Bengmark har en spalt där han delar med sig av sin kunskap om bl a kronisk inflammation. Kolla in!



I kväll struntar jag i att göra det jag hade planerat och ser en film istället- befriande att sätta mig in i en annan verklighet för en stund och släppa taget om mitt eget liv.
Hoppas ni har en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar